למה תגמול על מכירות זו הדרך להוציא יותר ממשפיעניות | ההבדל בין שיווק שותפים קלאסי לשיווק שותפים באמצעות משפיעניות

למה תגמול על מכירות זו הדרך להוציא יותר ממשפיעניות | ההבדל בין שיווק שותפים קלאסי לשיווק שותפים באמצעות משפיעניות

ומה ההבדל בין שיווק שותפים קלאסי לשיווק שותפים למשפיעניות?

 שיווק השותפים הקלאסי והמוכר של פעם פונה בעיקר לאנשי דיגיטל שמובילים למכירה בעזרת קמפיינים ממונים ומשפכי שיווק מדויקים. לרוב מדובר בתחומים כמו נדל"ן, תיירות, רכבים ועוד. 

העניין האו שהכניסה של פייסבוק אי שם ב-2006 שינתה את הדרך שבה אנשים צורכים תוכן ודעות מעניינות קיבלו הרבה תגובות ולייקים וככה נולדו משפיענים לפני שהמילה הייתה קיימת. 

המשפיעניות של היום היו פעם למשל מאפרות כמו מורן טרסוב ואשלי בקשי ווקסמן שיצרו תוכן כדי למכור את השירות שלהן כמאפרות וחברות מסחריות זיהו את הפוטנציאל שמורן ואשלי  (וכמוהן בכל מיני תחומים) שילבו בסרטונים שלהן מוצרים והחלו לשלוח להן מוצרים במתנה. 

כשאותן (שם קוד) מאפרות הבינו את הערך שיש להן בחשיפה ובהגעה לקהלים מדויקים הן התחילו לגבות תשלום מהחברות המסחריות, ממש כמו שלט חוצות וככל שהיו להן יותר עוקבות הערך שלהן עלה.

ככל שעבר הזמן, להיות משפיעניות הפך לסטטוס נחשק ונולדו להן עוד ועוד משפיעניות (או wanna be משפיעניות) שעשו כמעט הכל כדי להביא עוד עוקבים – כולל העלאת תוכן חושפני, קניית עוקבים, השתתפות בקבוצות השטאג ועוד. 

התוצאה הייתה איכות תוכן ירודה, הצפה של תוכן ו"משפיעניות" ובעיקר חוסר יכולת למדוד את ההשפעה של התוכן על המכירות בהיעדר כלי מתאים.

אבל במקביל ולמרות זאת, כמעט כל חברת מסחרית הקצתה סכום מכובד לטובת שיווק באמצעות משפיענים, עדיין – בלי כלי שמודד תכלס כמה מכירות היו. 

וכן, יש ערך לחשיפה ואם המטרה של הקמפיין היא חשיפה אין בעיה לשלם ולמדוד על חשיפה. אבל כשהמטרה של הקמפיין היא מכירה, הגיוני שתהיה גם דרך למדוד את המכירות בייחוד שמדובר בדיגיטל.

תגמול על מכירות:

מה צריך לדעת על שיווק שותפים למשפיעניות?

מודל היברידי בין שיווק שותפים קלאסי לבין שיווק באמצעות משפיענים.

שיווק שותפים עובד מצוין כשיש סיילים ומבצעים וכך באמצעות הממשק של Ambassadors אפשר לדעת מי מהמשפיעניות מצליחה למכור ולבחור בהן על בסיס מספרים קונקרטים ולשלוח להן מוצרים ולא להיפך. כלומר לא לשלוח מוצרים רק על בסיס כמות עוקבים או נראות. 

שיווק שותפים באמצעות משפיעניות יש שלושה צדדים: ??

העסק, המשפיענים והקהילה – WIN WIN WIN 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *