חמש סיבות שישכנעו אותך שההשקעה במשפיענים טובה בהרבה מכל ערוץ אחר

חמש סיבות שישכנעו אותך שההשקעה במשפיענים טובה בהרבה מכל ערוץ אחר

5 סיבות למה כל עבודה עם משפיעניות מביאה תוצאות ובעליות נמוכות יותר.

הרבה בעלי עסקים טועים לחשוב שצריך תקציבי ענק כדי לעבוד עם משפיענים כשלמעשה כל עסק יכול למצוא את המשפיענים הנכונים ולהגדיל מכירות.

יש כל מיני דרכים לעבוד עם משפיענים אבל דבר אחד בטוח, זו דרך מוכחת שעובדת ומאפשרת לעסקים להגיע לקהל מדויק יותר

בצורה יותר אפקטיבית, אותנטית ובתקציבים נמוכים יותר. 

 

בפוסט הזה אציג בפניכם את ה-5 הסיבות שישכנעו אתכם שכל עסק צריך (ויכול!) לעבוד עם יוצרי תוכן. 

 

1. עבודה עם משפיענים זולה מכל ערוץ אחר

מחקר שנערך לאחרונה על ידי AWIN, רשת תכניות שותפים בינלאומית, מבציע על כך ששיווק משפיענים זול יותר מקידום ממומן, קידום אורגני ושיווק במייל.

שיווק משפיענים נחשב על ידי 35% מהמפרסמים במחקר לדרך הכי זולה להביא לקוחות חדשיםבקמפיין שעשינו ב Ambassadors לאחרונה עבור לקוח, יותר מ-50% מהתנועה שהגיעה הייתה של קהלים חדשים בזכות העבודה שלנו עם משפיעניות, עם מכירות בשווי עשרות אלפי שקלים בחודש.

הROI (התמורה בעבור ההשקעה) עמד על 10 ש"ח על כל 1 ש"ח שיצא. כן, מה ששמעתם, על כל שקל שהם הוציאו, נכנסו 10 ש"ח

 

2. משפיענים הם הדרך הכי מהירה להגיע לקהלים חדשים

כמה מעייף ומייאש זה לנסות להגיע לקהלים חדשים. 

כמה נמאס לנסות להיות יצירתיים ולשים כסף על זה כדי לעניין עוד אנשים במוצרים שלנו. נמאס לגמרי. 

המשפיענים שלכם מדברים על הקהל שלכם כל יום כל היום, יותר ממוקד מזה אין! 

וכשאנחנו עושים קידום ממומן (ולא רק), אנחנו חוטאים בכך שאנחנו מתסכלים על קהלי היעד כגוש הומוגני אחד וענק שבו כולם חושבים ומתנהגים באותו אופן, אוהבים את אותם הדברים וחווים בדיוק את אותם אתגרים. זאת אחת הסיבות שהרבה כסף וזמן הולכים לאיבוד.

כשבוחרים משפיענים ממוקדים (עדיפות גבוהה למיקרו משפיענים) שהם וקהל היעד שלהם הם קהל היעד שלכם יש יותר הבנה לשיח ולמסרים שצריך להגיש בעיקר כי אותם משפיענים מדברים עם הלקוחות שלכם ונמצאים "בשטח" באופן קבוע.

המסר שמגיע מהפה של המשפיענים לרוב הרבה יותר מדויק, בשפה הנכונה והכי חשוב בגובה העיניים

אותו מחקר של AWIN אומר ש50% מהעסקים דיווחו שלקוחות שמגיעים דרך משפיענים הם נאמנים יותר מאשר כאלה שיגיעו דרך ערוצים אחרים. הסיבה נעוצה בזה שאותו קהל גם מדויק וגם מבסס את ההחלטה שלו על האמון שדיברנו בסעיף השני. 

 

למה שיווק באמצעות משפיענים מתאים וחובה בכל עסק

3. משפיענים כבר יודעים מה עובד וחוסכים לכם זמן וכסף

משפיענים עובדים קשה כדי להגדיל עוקבים וקהילה ולייצר אמון ובזכות אותו קשר אישי לרובם יש מושג מה ישפיע על העוקבים ומה לא.

יש להם רעיונות שיווקיים ויצירתיים שעבדו להם בעבר ויכולים להתאים גם לעסק שלכם שיחסכו לכם את הניסיונות האינסופיים להבין מה עובד. 

מובילי הדעה ידעו להגיד לכם לא רק מה כן עובד אלא גם מה לא עובד שזה חשוב לא פחות. 

אבל כמו שאני תמיד אומרת, אל תסמכו על המשפיענים שיגידו לכם מה לעשות – זו עבודה משותפת שבה צריך להתאים יחד את הפעילות בהתאם למטרות העסקיות שלכם.

 

4. משפעינים בונים אמון עם הלקוחות שלכם

 בשונה מפרסומים שמגיעים ישירות מבעל העסק והמותג, משפיענים בונים מערכת יחסים אישית עם העוקבים שלהם שמבוססת על אמון 

הם מדברים איתם כל יום באמצעות טקסטים, סרטונים וסטוריז עד כדי כך שהעוקבים מרגישים שהם מכירים אותם באופן אישי.

ואז כשאותו משפיען או משפיענית ממליצים על מוצר העוקבים שלהם מרגישים שהם מקבלים המלצה מחבר טוב וסומכים עליהם ולכן הסיכוי שיקנו בעקבות זאת גדול בהרבה.  

בעלי עסקים מתקשים להגיע לקהל היעד בדיוק מהסיבה הזו, כי הם המותג. יוצרי התוכן הם פנים אמינים ואישיים שחוצצים (בקטע טוב) בין קהל היעד לבין העסק שלכם ושיווק באמצעות משפיענים מאפשר לעסקים להיכנס לאותו מעגל של אמון באופן הרבה יותר אמין ואורגני.

 ותזכרו, זו לא הכמות אלא האיכות מספר עוקבים כבר מזמן מהווים מדד אמיתי להצלחה וליכולת של המשפיענים להשיג את המטרות העסקיות שלכם. 

תבחרו מיקרו-משפיענים שיש להם קהל עוקבים גרעיני חזק שמגלה מעורבות על התוכן שיכולים לתת הוכחות להצלחות קודמות.  

 

למה שיווק באמצעות משפיענים מתאים וחובה בכל עסק

5. משפיענים פותחים לכם דלת לכל מרחב ברשת ללא הגבלה

היופי במשפיענים שיש כאלה כמעט בכל תחום אפשרי וסוגים שונים של משפיענים נמצאים בפלטפורמות השונות כמו פייסבוק, יוטיוב, אינסטגרם, בלוגים ועוד כך שיש לכם אפשרות להתפרס על כל פינה הרשת בעזרת משפיענים

אם למשל אתם באים מהעולם הטכנולוגי תוכלו למצוא מנהלי קהילות פייסבוק או ליוטיוברים בתחום.  אם אתם בעולם האופנה, יש משפיעניות רלוונטיות בכל הפלטפורמות רק צריך לדייק את החיפוש והבחירה.

לרוב משפיענים עובדים בכמה מדיות חברתיות ויכולים לחשוף את העסק שלכם בכל אחד מהם.

 

לסיכום, תעשו מחקר מעמיק לפני שאתם בוחרים עם איזה משפיענים לעבוד תבחרו את אלה שהכי רלווטים לעסק שלכם עם קהל מעורב ושיודעים לייצר תוכן איכותי עם ערך ושאפשר להזדהות איתו ואל תשכחו להגדיר מטרות עסקיות ולעבוד יחד איתם למקסימום הצלחה.

עבודה עם יוצרי תוכן היא משמעותית והרבה יותר פשוטה מכפי שנדמה לכם וממש לא צריך תקציבי ענק בשביל זה. 

 

 

יש לכם שאלות? תשאלו כאן למטה.

 

הפוסט נכתב על ידי אנה ברודי, מייסדת Ambassadors, רשת תכניות שותפים למשפיעניות.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *